So far, so good! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Veronique Schiffer - WaarBenJij.nu So far, so good! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Veronique Schiffer - WaarBenJij.nu

So far, so good!

Blijf op de hoogte en volg Veronique

12 April 2015 | Australië, Melbourne

Hallo!
Een berichtje ‘from down under’. Ik heb inmiddels mijn eerste weekend achter de rug en het was fantastisch!
Vrijdagochtend ben ik vanuit het hotel waar ik de eerste nacht sliep met de bus en de trein naar Heidelberg gereisd. Hier bevindt zich het ziekenhuis en heb ik mijn kamer in het Medical Students Quater (MSQ). Onderweg werd ik gebeld dat mijn koffer was afgeleverd bij het ziekenhuis; heel fijn. Ik moest me melden bij de security, die erg opgelucht leken; ‘We’ve got your bagage, but we didn’t got you!’. Ik werd naar mijn kamer gebracht met de auto, gezien de twee koffers die ik bij me had en daarbij deed zich al meteen een genant momentje voor: ze rijden hier links, dus ook het stuur zit aan de andere kant. Ik had al bijna mijn riem vastgeklikt voordat ik doorhad dat er een stuur voor me zat.. Gelukkig kon de man van de security er wel mee lachen.

De kamer is heel basic maar prima: een bed, een kast, een tafeltje, bureau en een wastafel. Vergeleken met het klooster in Venlo is dit luxe. Na aankomst ben ik Heidelberg gaan verkennen, heb ik boodschappen gedaan (wat fruit, koekjes en water voor 20 australische dollar; belachelijk) en heb ik de rest van de studenten leren kennen. We zijn in totaal met 10 op het moment, waarvan 7 Engelsen, 1 Zwitserse en Willemijn en ik uit Nederland. Een leuke groep, waarmee we vrijdagavond wat gingen drinken in Melbourne. Ze hebben veel rooftopbars in Melbourne, alleen is de entree ernaar toe altijd goed verstopt zodat het een ‘speciaal plekje’ blijft. Gelukkig was een van de studenten al vaker op stap geweest in Melbourne en wist ze ons direct de weg naar de lift en trap te wijzen.

Zaterdag zijn we naar Williamstown en Williamsbeach geweest. Een klein stadje met een haven (en een strand dus) waar we een aantal uur hebben rondgelopen. ’s Avonds zijn we bij een griek gaan eten (niet zo goed als Onassis) en daarna zijn we weer naar stad gegaan om wat te drinken in een bar onder een brug. Sommige locaties van barretjes zijn echt geweldig en het gekke is dat je overal hetzelfde betaalt voor een biertje/glas wijn (gemiddeld 9 dollar).

Vandaag had ik een ‘Nederlands dagje’ met Willemijn. We zijn vanochtend naar de Queen Victoria Market geweest (ze noemen alles hier Victoria), waar ze eten, kleren en souvenirs verkochten. Daarna zijn we de city walk uit de lonely planet (mijn reisgids die heel handig is) gaan doen, zodat we langs de highlights van Melbourne kwamen. Heerlijk om even Nederlands te praten (over voorbijgangers) en niet na te denken over de zinsopbouw (alhoewel ik mijn Limburgs natuurlijk wel een beetje moet verbloemen tegenover iemand uit Amsterdam).

Het is herfst hier, maar tot nu toe heb ik alleen maar zon gehad. Heel tegenstrijdig als in je zomerjurk loopt en de inmiddels bruin verkleurde bladeren van de bomen vallen. De Australiers zelf lopen met dikke winterjassen, sjaals en mutsen. Je ziet dus meteen het verschil tussen toeristen en ‘locals’. Het accent is ook heel grappig. ‘G’day’ en ‘thanks mate’ hoor je overal. Daarnaast zeggen ze bij ongeveer alles ‘cheers’ (dus alsin: dankje, alsjeblieft, tot ziens, hallo, proost, smakelijk etc.).

Het Engels spreken valt me nog redelijk mee, alhoewel het wel heel vermoeiend is om je de hele dag te concentreren op een andere taal. Vooral ’s avonds denken de anderen volgens mij heel vaak; ‘Ja, whatever’ en knikken ze maar gewoon als ik iets vertel wat niet helemaal grammaticaal klopt door de vermoeidheid/jetlag.

Morgen is mijn eerste introductiedag in het ziekenhuis. Ik ben heel benieuwd hoe het hier in zijn werk gaat. Volgens de rest zijn de dokters niet zo ‘strict’ als in Europa.
We will see!

  • 12 April 2015 - 14:52

    Christianne:

    hey you, leuk om weer even alle updates te lezen, het gaat goed met je

  • 12 April 2015 - 14:54

    Christianne:

    gelukkig! Dikke

  • 12 April 2015 - 15:05

    Nicole:

    ha nissjeke!!! Holeej weer een update uit aussie!! Klinkt leuk, volgens mij komt het wel goed met jou daar! Enjoy, dikke poen oet mestreech

  • 12 April 2015 - 15:07

    Frank:

    Hey Veroniqueske,
    Zo te horen ga jij je niet vervelen. Ben beniuwd hoe je eerste dag gaat bevallen.
    We horen weer snel van je. Poene pap

  • 12 April 2015 - 16:56

    Bomma:

    lieve Veronique, ik geniet van de iPad verhalen. Als er iets nieuws is, hoor ik het direct van Margot. Fijn dat je koffer er weer is. En dat je leuke mensen om je heen hebt op de campus. Je zult wel snel gewend zijn. Nu horen we ook iets over Australie, maar je hoeft geen Kangaroo mee te nemen. Nicole is voor me aan het typen en veel heb ik niet beleefd deze week. Het begint nu een beetje mooi weer te worden, tot de volgende keer. Dikke poen van Bomma

  • 12 April 2015 - 19:45

    Stephanie:

    Veer! 'T klink ech super allemoal! Bin blij datste t noar dunne zin hubs! Veul plezeer en hiel il succes meurge!

  • 12 April 2015 - 19:55

    Marc & Gabrielle:

    Hoi Veronique,
    dat klinkt allemaal heel gezellig. We hoorden gisteren op een verjaardag dat Melbourne een relaxte stad is. Dat lezen we russen de regels door ook in jou verhalen. Geniet ervan. Veel succes met je eerste werkdag morgen.
    Groetjes van Gabrielle en Marc.

  • 13 April 2015 - 13:53

    Mies En Niek:

    Hi Veronique,
    De groep is leuk, de bars heb je al gevonden, de stad heb je al verkend, je kamer is okay en vandaag ontdek je hoe het in een ziekenhuis in Australië werkt.
    Veel succes en we lezen weer graag je volgende verslag.
    Enjoy!!

  • 13 April 2015 - 20:35

    Caroline:

    Hi Veronique,

    Leuk om weer een verslag van je belevenissen te lezen. Andere wereld down under. Heerlijk als je nog in je zomerkleding kunt lopen. Benieuwd hoe je ziekenhuis ervaringen zullen zijn.
    Veel succes. Groetjes, Caroline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Veronique

Actief sinds 26 Maart 2015
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 6931

Voorgaande reizen:

26 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

08 April 2015 - 09 Juni 2015

Melbourne!

Landen bezocht: