Uren later... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Veronique Schiffer - WaarBenJij.nu Uren later... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Veronique Schiffer - WaarBenJij.nu

Uren later...

Blijf op de hoogte en volg Veronique

09 April 2015 | Australië, Melbourne

Na vele afscheidsdinertjes, afscheidslunchen, afscheidsborrels en zelfs een supriseparty in het klooster in Venlo, was het gisteren tijd om naar Melboune te vertrekken. Papa en mama hebben me naar Brussel gebracht, waar alles vlekkeloos verliep. Ik had dan ook totaal geen stress of zenuwen. Het vliegtuig vertrok ongeveer een uur later dan gepland richting Dubai, maar de 6,5 uur durende vlucht viel me mee. Enige nadeel was dat ik naast twee jongetjes zat die om het kwartier of moesten plassen, of bij mama op schoot moesten, of het gewoon leuk vonden om mij op te laten staan. Aankomend in Dubai had ik welgeteld 15 minuten om bij de gate te komen. 15 minuten op een immens vliegveld waar alleen maar mensen in de weg lopen. Ik heb gerend voor m’n leven met mijn handbagagekoffertje achter me aan; zeker 5 roltrappen afgerend, en vervolgens weer opgerend, ik heb in 3 liften gezeten en vervolgens moest ik nog met een trein naar de gate gebracht worden. Helaas ging het allemaal zo snel dat ik vrij weinig heb meegekregen van het vliegveld zelf. Voordat ik naar de gate kon, moest ik nog even langs de security. Natuurlijk werd ik er uitgepikt, want mijn reflexhamer in de handbagage zag er toch wel verdacht uit. Of ik even kon voordoen hoe ik dat dan zou gebruiken. Met nog 3 minuten voordat de gate sloot en op de achtergrond een stem ‘final call for melbourne’, moest ik eerst bij 2 sjeiks een kniepeesreflex slaan. Ik (met mijn truitje, dik vest, jas en sjaal in een land waar het ’s avonds om half 1 nog 27 graden is) geloof dat ik het nog nooit zo warm heb gehad. Eenmaal in het vliegtuig naar Melbourne kon ik gelukkig bijkomen van dit kleine stressmomentje: er waren nog super veel stoelen vrij, waardoor ik helemaal dwars kon gaan liggen en in theorie 14 uur lang kon slapen. In praktijk bleek dit toch wat lastiger. De stewardess begreep al snel dat ik van eten houd, dus ze kwam om het half uur met kitkats, snoep, repen chocolade, thee, frisdrank, water, warm eten en koud eten. Heel begripvol die Australiers..

En nu ben ik er! Melbourne! Helaas zonder koffer, die is nog in Dubai en wordt morgen hopelijk afgeleverd aan het ziekenhuis. Verder alles oke, ben wel moe. Het is hier inmiddels kwart voor 11 ’s avonds, dus ik ga mijn eerst Australische nacht in.

Tot snel!
X

  • 09 April 2015 - 15:09

    Maxime:

    Meh Veronique, wat un avonturen al! En dn koffer neet aangekomen

  • 09 April 2015 - 15:17

    Gabriëlle:

    Fijn dat de vlucht zo voorspoedig verlopen is. En wat een geluk dat je zo hard kon lopen dat je de aansluitende vlucht ook nog haalde. We hebben met je meegevlogen in gedachte.Goede eerst nacht in Melbourn! En groetjes uit Meerssen.

  • 09 April 2015 - 15:29

    Robin Remmel:

    Wat een verhalen al Veronique ☺️ je bent niet de enige die eruit werd gepikt door de reflexhamer en stethoscoop... En leg dan inderdaad maar eens uit waarvoor het is en dat het echt mee moet :p

    Succes daar!

  • 09 April 2015 - 15:29

    Robin Remmel:

    Wat een verhalen al Veronique ☺️ je bent niet de enige die eruit werd gepikt door de reflexhamer en stethoscoop... En leg dan inderdaad maar eens uit waarvoor het is en dat het echt mee moet :p

    Succes daar!

  • 09 April 2015 - 15:29

    Robin Remmel:

    Wat een verhalen al Veronique ☺️ je bent niet de enige die eruit werd gepikt door de reflexhamer en stethoscoop... En leg dan inderdaad maar eens uit waarvoor het is en dat het echt mee moet :p

    Succes daar!

  • 09 April 2015 - 15:29

    Robin Remmel:

    Wat een verhalen al Veronique ☺️ je bent niet de enige die eruit werd gepikt door de reflexhamer en stethoscoop... En leg dan inderdaad maar eens uit waarvoor het is en dat het echt mee moet :p

    Succes daar!

  • 09 April 2015 - 15:30

    Christianne:

    Meh leeve, wat un consternatie, ich had ut geere gezeen

  • 09 April 2015 - 15:30

    Nicole:

    Welterusten!!!!

  • 09 April 2015 - 15:33

    Christianne:

    ut koffer kump good, zal mesjien al op dich sjtoon te wachte op de campus!
    Daag sjat, sweet dreams

  • 09 April 2015 - 15:45

    Wim:

    vero leuk en mooi voor je maak er wat moois van zo als ik , ik ben nu al 5 jaar op Curacao en ga niet meer weg hier gr. Wim uit het zonnige Curacao

  • 09 April 2015 - 16:20

    Stephanie:

    Hahaha, de verhoale beginne al goot!
    Kin neet wachten op de koomende verhoale!
    Sloap lekker en veul plezeer! X

  • 09 April 2015 - 16:41

    Margot BransBrabant:

    super om nu al een uitgebreid verslag te lezen.

  • 09 April 2015 - 18:18

    Mies:

    Veronique toch, het avontuur is meteen al goed begonnen. De vuurdoop gehad dus.
    Maar je zit veilig en wel in Melbourne.
    Ben benieuwd hoe het verder zal gaan.
    Goende nachtrust voor nu en voor morgen....gezond en uitgerust weer op.
    Groetjes.

  • 09 April 2015 - 21:44

    Caroline:

    Leuk verhaal zeg, maar wat een avontuur al. Gelukkig dat je de aansluiting hebt gehaald, maar jammer dat je koffer nu later komt. Nu bijkomen dus. Welterusten. XX

  • 10 April 2015 - 05:04

    Veronique Schiffer:

    Bedankt voor jullie berichtjes! Koffer is terecht, net de sleutel gekregen van mijn kamer en de zon schijnt :) 'No worries' dus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Veronique

Actief sinds 26 Maart 2015
Verslag gelezen: 492
Totaal aantal bezoekers 6929

Voorgaande reizen:

26 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

08 April 2015 - 09 Juni 2015

Melbourne!

Landen bezocht: